LOA i tal


  • 1 skib
  • 1,3 ton mesanmast 
  • 1,444 kubikmeter gråtvandstanke 
  • 1,456 kubikmeter sortvandstanke 
  • 1,8 ton stormast 
  • 2 tons fokkemast 
  • 2 km Fibertex-strimler påvirklet masternes wirer 
  • 2,7 meter dybgang 
  • 3 master
  • 5,050 kubikmeter ferskvandstanke 
  • 6,3 meter bredde 
  • 7 meter ny forstævn i eg (260 x 650 mm) 
  • 7,906 kubikmeter olietanke 
  • 8 knob for sejl - og det samme for motor
  • 16 sejl 
  • 20 km skibsmandsgarn påviklet masternes wirer 
  • 23 meter ny køl i bøg 
  • 24,6 meter længde i vandlinjen
  • 25 meter mastehøjde over vandlinjen 
  • 30,5 meter længde overalt
  • 32 køjer
  • 38,6 meter længde med bovspryd
  • 50 liter tjære under
  • kobberforhudningen
  • 60 meter nyt vaterbord
  • 60 meter nyt skandæk
  • 60 meter ny lønning
  • 75 meter nye dæksbjælker
  • 100 tons egenvægt da LOA kom på land
  • 132 meter nye dæksstøtter
  • 200 kubikmeter egetræ til restaureringen
  • 230 kvadratmeter kobber til forhudning
  • 230 kvadratmeter filt under kobberpladerne
  • 235 kW motor
  • 250 tons egenvægt ved søsætningen
  • 250 meter kabler i masterne
  • 536 kvadratmeter sejl
  • 550 meter nye spanter
  • 820 meter wirer til masterne
  • 900 meter nye dæksplanker
  • 1.000 meter nye klædningsplanker (75 x 220 mm)
  • 1830 planteår for LOAs 'nye' egeplanker
  • 1920 LOA's køl blev lagt
  • 2.000 meter kalfatring af skrog og dæk
  • 2001 restaureringsprojektet indledt
  • 2004 selve restaureringen indledt
  • 2007 LOAs søsætningsår
  • 2009 LOA klar til sejlads igen
  • 3.000 stk. 18 mm bolte i forbindelse med udskiftning af træ
  • 15.000 kobbersøm i forhudningen
  • 25.000 stk. spiger i forbindelse med udskiftning af træ
  • 1.000.000 kr. som største enkeltbidrag til restaureringen
  • 2.200.000 slag for at få kalfatringen på plads
 
sitelist.html