- 1 skib
- 1,3 ton mesanmast
- 1,444 kubikmeter gråtvandstanke
- 1,456 kubikmeter sortvandstanke
- 1,8 ton stormast
- 2 tons fokkemast
- 2 km Fibertex-strimler påvirklet masternes wirer
- 2,7 meter dybgang
- 3 master
- 5,050 kubikmeter ferskvandstanke
- 6,3 meter bredde
- 7 meter ny forstævn i eg (260 x 650 mm)
- 7,906 kubikmeter olietanke
- 8 knob for sejl - og det samme for motor
- 16 sejl
- 20 km skibsmandsgarn påviklet masternes wirer
- 23 meter ny køl i bøg
- 24,6 meter længde i vandlinjen
- 25 meter mastehøjde over vandlinjen
- 30,5 meter længde overalt
- 32 køjer
- 38,6 meter længde med bovspryd
- 50 liter tjære under
- kobberforhudningen
- 60 meter nyt vaterbord
- 60 meter nyt skandæk
- 60 meter ny lønning
- 75 meter nye dæksbjælker
- 100 tons egenvægt da LOA kom på land
- 132 meter nye dæksstøtter
- 200 kubikmeter egetræ til restaureringen
- 230 kvadratmeter kobber til forhudning
- 230 kvadratmeter filt under kobberpladerne
- 235 kW motor
- 250 tons egenvægt ved søsætningen
- 250 meter kabler i masterne
- 536 kvadratmeter sejl
- 550 meter nye spanter
- 820 meter wirer til masterne
- 900 meter nye dæksplanker
- 1.000 meter nye klædningsplanker (75 x 220 mm)
- 1830 planteår for LOAs 'nye' egeplanker
- 1920 LOA's køl blev lagt
- 2.000 meter kalfatring af skrog og dæk
- 2001 restaureringsprojektet indledt
- 2004 selve restaureringen indledt
- 2007 LOAs søsætningsår
- 2009 LOA klar til sejlads igen
- 3.000 stk. 18 mm bolte i forbindelse med udskiftning af træ
- 15.000 kobbersøm i forhudningen
- 25.000 stk. spiger i forbindelse med udskiftning af træ
- 1.000.000 kr. som største enkeltbidrag til restaureringen
- 2.200.000 slag for at få kalfatringen på plads